måndag, mars 02, 2009

jag snackar så mycket skit

jag snackar så mycket skit med mig själv i mitt eget huvud. Varför säger jag ens saker jag vet inte stämmer, som att det skulle kunna vara nåt annat än bulldegen igår (läs föregående inlägg). Varför hittar jag på ursäkter att inte börja leva som jag tänkt?
I morse tog jag mig ut på en rask promenad och lagade ordentlig lunch innan skolan.

Tror det är dags att vi alla börjar tro på det vi vet och känner. Både gällande relationer till andra människor men även gällande att vi faktiskt är ambitiösa kompetenta inom det område vi är verksamma inom.
Tror det är dags för oss alla att sluta komma med ursäkter inför oss själva - oavsett vad det gäller. Att röra på sig mer, att äta bättre, att sova rätt mängd, lägga tillräckligt med energi och tid på studier/jobb.

Så - sluta snacka skit!

(det kommer nåt bra halvfilosofiskt inlägg snart igen, känns som jag bara skriver en massa ... jag vet inte vad, just nu.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror att du har rätt.. det är dags att sluta snacka skit, och börja tro på saker.. Bra inlägg vännen.. vart kommer inspirationen ifrån? ;)
KRam Linja