måndag, mars 02, 2009

Ibland kan man undra

... om det är bulldeg eller rädslor som gör att magen känns konstig.

Stugan jag bor i luktar nygräddade kanelbullar. Lillebror och D var här och hjälpte mig baka och spela lite spel. Blev mycket senare än planerat och kändes som att jag bakade mest å de andra bara hängde men det blev trevligt ändå.

Sitter med en kopp te och en väldigt stor bulle och har en diffus känsla i magen. Först trodde jag det var plötsligt kramsjuka och saknad som kom när jag blev ensam. Sen trodde jag det var bulldegen jag åt... det sägs ju att man inte ska äta bulldeg för annars får man ont i magen.

Jag tror fortfarande att det är bulldegen men började tänka på vilken makt rädslor har över förnuftet. Att även om man vet något, både känner det och fått det talat om för en, så kan rädslor fortfarande komma åt en. Varför måste jag känna mig så jumpy och slås av tankar som jag vet inte har någon koppling till verkligheten? Jag vill slappna av och bara njuta av livet för det är ganska bra just nu. Kan stress vara en dålig vana? hur blir man då av med den?

Inga kommentarer: