onsdag, september 24, 2008

Jag vet inte om jag tycker...

-om att fylla år. Det är gott med tårta och det finns alltid någon barnslig förtjusning i att öppna ett paket. Men de senaste åren har den stora dagen haft ett hölje över sig, av besvikelse eller oro - nej inget av orden fångar det men något jobbigt och lite kvävande är det.
Jag ser dock fram emot lördag. Hoppas att någon utöver familjen tittar förbi och hjälper mig äta kakor. Det kommer kännas tomt utan Knon men det verkar som att hon tagit ställning och visat vart hon står i vad som brukade vara en väldigt djup vänskap.

-att det är så roligt att inte få något livstecken tillbaka från Mr.M.(jag trodde vi var överrens om att 3-dagarsregeln inte var ett bra påfund?) Är det bara jag som tolkar in för mycket i en så lång första träff som vi hade? Eller var han bara desperat och ännu ett pucko i ledet - vem vet? Det finns ju anledningar till att jag reagerar som jag gör...

-att det är en bra idé att införa konceptet 'Dino roar sina kurskamrater genom att somna 15 gånger på en lektion' på Stockholms universitet. Jag tror att den tjänsten borde lämnats i linköping (ja - jag var väldigt trött idag).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vem är MrM undrar jag nu... nån jag vet?
Det där med att somna på föreläsningar är nåt jag känner igen=)
Vi har så få föreläsningar nu men vi hinner ändå bli trötta o sega.. haha...
krmar

Dino sa...

haha..

nyfiken?
låt oss säga att vi skulle dricka varm choklad å äta kanelbullar bland höstlöven.. men daten blev 10 timmar... fortsatte med promenad å middag hos mig. det var i söndags.. är det bara jag som är skadad.(påminde om första gången jag träffade K så det var lite läskigt o nu har jag inte hört ett ord.. du kanske kan förstå hur min lilla hjärna kopplar saker?)