måndag, april 07, 2008

när ögonen svider

när ögonen svider klockan 1 på natten och det inte är av trötthet. Även om saker verkar så klara bland blir det suddigt och klarnar och blir dimmigt och immigt och allt bara blir trött och tragiskt och svårt och tårarna tar slut.

ett citat ur Just feel better:

I need you to hold me
I'm a little far from a shore
and im afraid of sinking

frågan är vad jag ska göra. Gå på känslan nu? Fundera vad som är bäst i längden? Följa den plan jag tänkte ut? ska jag strunta i allt och göra inget? ska jag äta hela mitt chokladförråd och sova fram till 14 så jag missar handledningen imorrn och inte hinner skicka in uppgiften jag ska så att allt går åt skogen och inte bara några saker?
Dagens fråga: vart ansöker man om ledighet från sig själv?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med det du ska göra vännen.. allt ordnar sig till slut... Keep up the good work!!! Håll ut. snart är det sommar!!!!

Dino sa...

skolan hinner jag alltid med, där är det tydligt vad som ska och behöver göras- annat är det med kärleken. Den är inte lika solklar

Anonym sa...

Aha... anade att det var det det gällde.. men det var som två-tydigt=)
Hoppas du har blivit lite visare under dagen som gått...
När är kärleken solklar????? Tell me!

Dino sa...

När man är stormförälskad för då är man för kär för att kunna tänka och fundera. Men så är ju inte fallet. och jag tänker alltid en massa.
Jo det har blivit bättre. Man måste göra val. Jag förerar de val jag tror med störst sannolikhet leder till en prolemfri tillvaro, även om de inte är de roligste valen. Orkar inte med mer bekymmer.