fredag, maj 02, 2008

Militanta pensionärer på stan

En tur ner till stan för att fixa lite inför vänners födelsedagar och lämna tillbaka ett par byxor(passade på att shoppa lite också - baslinnen + topp och en impuls poncho). Visst låter det trevligt?
Fast innan jag hunnit till centrum träffade jag på militanta pensionärer. Två stycken var dom!
Vid en korsning hade jag stannat och skulle egentligen korsa gatan men ville inte skära av gång/cykelbanan helt i väntan på grönt ljus så jag ställde mig vid husväggen. Då kommer ett pensionärspar runt hörnet och mot mig. Det fanns gott om plats att gå på men gubben som kommer först puffar till mig. Jag trodde han såg dåligt eller råkade men tanten efter knuffade ordentligt med sidan på mig när hon gick förbi. Vad hade jag gjort?!
Ondska rakt igenom. Ren och skär illvilja är sånt som gör att man blir ledsen.

Fast sen kom jag hem och såg att jag fick 1.5 på högskoleprovet å snart ska jag äta köttbullar så nu känns det lite bättre.
Fy för elaka våldsamma pensionärer. Nästa gång tar jag upp pepparsprayen så får vi se om de knuffas! (ok jag skojar men jag blev ledsen.)

Inga kommentarer: