torsdag, mars 19, 2009

Vår och allt som hör till...



Våren är här... det ser ni väl på fotot ovan.
Och plötsligt kommer det Stora Ord flygande mot mig utan att jag får en chans att tackla dem... Jag är lite osäker på om jag tycker att Stora Ord ska flyga hur som helst, det är läskigt. Det borde finnas en person i fysisk form ståendes framför mig som håller koll på orden och kan hindra mig från att låta Lyckan och Rädslan att bråka om hur de ska tolka det.

Det blinkar ett streck på skärmen framför mig, det vill att jag sätter mina tankar i ord och kastar dem till den hungrande världen så de kan sluka dem hela. Men jag drar försiktigt ihop dragkedjan och gömmer mig i mitt påhittade tält. Här finns bara plats för tankar om pedagoger och skola. Jag måste sluta sega och få det här gjort. Tror jag ska stanna i det här låtsas tältet tills jag är närmare 'klar' ... SEN kan jag möta alla saker som plötsligt fått vingar och susar omkring där ute.

(Jag vet att jag inte reagerar som jag vill... men jag klarar bara det som får plats i tältet just nu. Mitt osynliga tält.)

Inga kommentarer: