onsdag, juni 04, 2008

mitt i natten filosofi om de där som kallas "M ä n"

Ska det vara så svårt att få ett vettigt svar?
Tystand och vaga svar gör att saker lämnas öppna att tolkas - vilket inte alltid slutar bra.
Nog vet jag en del, jag är inte dum.
Men ibland behöver man få höra saker sagda.

Jag pratar lite generellt nu men som vanligt kan den som vill ta åt sig.
Det är skillnad på att se något framåt än inte alls. Att bara ha roligt å inte tänka alls eller vilja ha någon för sig själv å bara vara med den personen (oavsett om man, som mig, hemsöks av kravet att tänka på framtiden eller bara tar dagen som den kommer).

Mitt-i-natten-flumm behöver man inte stå för.. så jag kan skriva lite vad jag vill... utan att behöva stå för det .. *ler*
Frågan är om jag ska försöka slappna av å vart saker och ting hamnar utan att försöka tänka mer. Eller slå på kallvattenkranen, krypa in i frysen och bli en oåtkomlig isdrottning. Finns några andra alternativ? Måste faktumet att jag flyttar till en annan stad efter sommaren påverka det som är nu?

Undrar man -fråga. Tänker man- dela med sig. Tänk på att det som inte är sagt lämnas öppet för att plockas i sär och tolkas. Oftast bättre att prata (fast inte när man hakar upp sig)

Inga kommentarer: